امروزه کسب و کارها نمی توانند عرصه رقابت را به رقبایشان واگذار کنند. با توسعه و افزایش تلاش ها و اقدامات بازاریابی خصوصاً عملیاتی که در بازارهای رقابتی امروزی انجام می شود، رقابت کردن در محیط های آنلاین با تمامی رقبا امری اجتناب ناپذیر است. آژانس های دیجیتال مارکتینگ که این قدرت را داشته باشند که در این راه به کسب و کارها کمک کنند، می بایست ویژگی های زیر را داشته باشند:
گام اول : وبسایت های متقاعد کننده و تأثیرگذاری را طراحی نمایند که باعث هدایت ترافیک و مشتریان جدید به سمت و سوی کسب و کارها شوند.
گام دوم : با کاربران در کانال های ترافیکی آنلاین مختلف در ارتباط بوده و آنها را به وبسایت های کسب و کارها هدایت نمایند.
گام سوم : به طور کاملاً سیستماتیک و منظم ارتباطات معنی داری را با بازدیدکنندگان وب سایت ها برقرار کرده و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنند.
گام چهارم : از دیتا و اطلاعات برای درک بهتر مشتریان هدف کسب و کارها استفاده کرده و استراتژی های بازاریابی آنها را در طول زمان بهینه سازی نماید.
چنانچه کسب وکارها بر توسعه و حضور بلند مدت و توقف ناپذیر در محیط های آنلاین سرمایه گذاری و تمرکز نکنند، به سرعت فرصت دست یافتن به گروه ها و خیل عظیم مشتریان جدید خود را از دست خواهند داد. این مسئله می تواند به از دست دادن سهم بازار و آسیب به برند کسب وکارها منجر شود.